טיול בר מצווה עם הפרחת בלונים בעיר דוד ירושלים

חוויית בר המצווה של יהונתן – נשמה של תקווה

הגשמנו חלום! ולא רק אנחנו…

שנים שאנחנו מפיקים חוויות בר מצווה איכותיות ליהודים מהתפוצות, וסוף סוף זכינו להעניק את החוויה הכל כך מיוחדת הזו למשפחה ישראלית שהבינה את מה שאנחנו תמיד ידענו, ש:

טיול בר מצווה עושים בישראל!

כשפגשתי את רונית גמליאל היא ביקשה חוויה משמעותית, מהנה, שונה ומרגשת ״ברור שאני רוצה שיהיה כיף, אבל הכי חשוב לי שתהיה חוויה מהותית שתחבר את יהונתן למסורת שלנו״.

יהונתן נולד בט׳ באב, תאריך שמחד מתאר חורבן אך ידוע גם כתאריך שבו נולדים נשמות של תקווה. לכן בחרנו אתרים שמעצימים את המועד באלמנטים דיכוטומיים של ״חורבן ותקומה״ אותם שזרנו כחוט השני בטיול ששילב את המקום הנמוך ביותר בעולם (פיזית) והמקום הגבוה ביותר בעולם רוחנית.

לרונית יש סטייל וחזון ולכן השקענו המון מחשבה ודקדוק בפרטים הקטנים, בכל שלב של האירוע חשוב שהכל יהיה מדויק.

עברנו שבועות של התייעצויות, שיחות טלפון תכופות, סיעור מוחות מרגש בשעות שונות של היום וסיור שטח מקדים לכל האתרים, הכל על מנת לוודא שהתכנית תהיה מושלמת ותעמוד בציפיות של הלקוחה לצד הסטנדרטים הבלתי מתפשרים של “ארז ישראל חוויות אותנטיות”.

בבוקר הטיול, נפגשנו בביתם בהרצליה. כל משתתף שהגיע לחגוג יחד עם יהונתן את אירוע בר המצווה מצא על ספסל האוטובוס תיק מפנק  מלא בהפתעות קטנות: מפת הטיול, חולצה ממותגת, כובע מדליק ושלל פינוקים לדרך.

חולצה שעליה רשום יהונתן 13
שקית עם מוצרים ממותגים עבור אירוע בר מצווה
מתנות באירוע בר מצווה של פתק ועט מעוצבים

כשהגענו לירושלים עלינו על הרכבת הצהובה שהביאה אותנו לשער האשפות ושם חיכו לנו חבורת נגנים אשר הכניסו אותנו לעיר דוד בתהלוכה מזמרת.

עיר דוד לטעמי הוא האתר ההיסטורי בין החשובים בעולם ובין המרתקים בימינו. השילוב שהאתר יוצר בין היסטוריה מהותית וחוויות מדליקות הופך אותו לאידיאלי עבור אנשים שרוצים מהכל. ראינו חפירות ארכאולוגיות, ארמונות תנ״כיים, בולות של סופרי המקרא וראשי חץ אמיתיים מתקופת חורבן בבל,  נרטבנו במים תוך כדי שצעדנו בתעלות מים עתיקות….. ולסיום זכינו לארוחת צהריים מפוארת במתחם פרטי בעיר דוד הקסומה.

ג׳יימי המדריך בעיר דוד הפתיע את יהונתן עם מתנה מיוחדת ומרגשת  “ראש חץ מתקופת חורבן בבל” המסמל את החורבן מצד אחד ואת התקומה מהפן השני.

(אני אשאיר אתכם קצת במתח לסוף הכתבה כדי לשמוע מה הוא אמר על זה אחרי הטיול, תכינו את הממחטות יש למה לצפות…)

על מנת להשלים את החוויה, המשכנו לתצפית מאחד המקומות המהממים ביותר בעיר הקודש – “ישיבת אש התורה“. אני אגיד במאמר מוסגר שאת כל לקוחות ה- VIP שלי אני לוקח לישיבה הזו. תצפית הגג לעבר הכותל ונוף מתחם הר הבית מיד פותח את השיבר של הדמעות, יש הצפה של רגשות ואנשים חשים חיבור מיוחד לחיים / אלוהים / לבריאה, תחושה שלא פסחה גם על הקבוצה שלנו… היה מרגש לראות ילדי בני מצווה, נפעמים מהמעמד ויחד איתם המשפחה והחברים מתמוגגים מהנוף המרגש. מהגג ירדנו לחדר שבו כל אורח חשוב של ישראל רוצה להיכנס, היכל הפתקים, חדר מיוחד ואקסקלוסיבי בו רב הישיבה סת׳ קליימן מחבר את האורחים למשמעות התפילה וחווית הפתק בכותל. כל אחד מהם עצר לרגע, כתב תפילה ויצא להניח אותה בכותל. רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר אופיר האב ויהונתן הניחו תפילין יחדיו בכותל, רגע ששניהם לא ישכחו לעולם מאירוע בר המצווה שלהם.

את היום סיימנו בחאן המדברי “כפר הנוקדים”  מקום קסום בין ערד למצדה.

לאחר התרעננות קצרה בחדרים שם חיכה לכל אחד מארז עם בקבוק יין לבן ופינוקים, נפגשנו לערב חוויתי ומפנק בניצוחם של צוות “חוות צוק”.

תחת כיפת השמיים ומסביב למדורה נפרשה ארוחת מלכים  – קבוצת שפים הפליאו במופע מטעמים פרונטלי שכלל ביסים מגוונים (אין צלחות תרקדו!), לצד בר אלכוהול צבעוני ואיכותי. על המוזיקה היה אמון ה-DJ והאומן דקל טרי שנתן אוירה ישראלית מרקידה אותה אני ניצלתי כדי ללמד את הקבוצה איך רוקדים מכל הלב והנשמה. לסיום הערב שלפתי ג׳מבה (תוף), דקל גיטרה, ויחדיו לקחנו את האורחים למסע מוזיקלי אינטימי בו שרנו, צחקנו, צלינו מרשמלו על המדורה וכל זאת תחת שמיים מדבריים מלאי כוכבים.

למחרת השכמנו ליום מדהים חדש: טיול רייזרים משוגע במדבר סדום. חגיגת בוץ בים המלח וארוחת צהריים במלון הרודס. ואז הגיע רגע האמת, טקס בר המצווה בהר מצדה.

האתר נפתח אחרי שעות הפעילות הרגילות במיוחד עבור הקבוצה שנהנתה מנוף מהמם ובריזה מפנקת שהנעימה את הטקס המרגש. עלינו להר עם הרכבל מלווים בנגנים ורב שהעביר טקס ייחודי שפותח על ההר המשלב מסורת ותיאטרליות. מצדה זה אתר שאין קונצנזוס כיצד לספרו, מה זה באמת אומר ״מצדה לא תיפול שנית״? אני אוהב להשאיר את האנשים עם הפירוש של גולדה מאיר, מצדה זה תזכורת לכולנו שיש לנו אחריות למנוע מצב שבו אדם צריך לבחור בין מוות לעבדות.

רבים חושבים שהמילה מצווה באה מלשון ציווי, אך האמת היא שהמילה באה מלשון ״צוות״, בגיל 13 אתה בוגר מספיק כדי להצטוות לצבא המהות שתפקידו ליצור חיים הרמוניים בעולם. זה מסר שכל ילד שהופך לנער צריך לשמוע וגם אנחנו שכבר התבגרנו חובה עלינו להיזכר. זה מסר שנשמע על הר מצדה לקבוצה איכותית של ישראלים שבחרו לחגוג את  האירוע הכל כך משמעותי שלהם כאן.

טיול רייזרים וטרקטורונים
קייטרינג חוות צוק מכינים אוכל עבור אירוע בר המצווה

יש אירועים שמרגשים אותך במיוחד, בר המצווה של יהונתן גמליאל היה אחד מהם וחשוב מאוד שהחוויה תיזכר. לכן בתום האירוע כל משתתף קיבל מטבע שנמצא בחפירות ארכאולוגיות בעיר דוד ובמצדה, מטבע מתקופת החורבן, מטבע שמסמל את העובדה שמצד אחד לפני 2000 שנה הקהילה שלנו חרבה, ומצד שני שנכון להיום אנחנו כאן, בראש מורם, עם חופשי, בארצנו חוגגים טיול בר מצווה איכותי ומפנק עם המשפחה והחברים הכי טובים שלנו!

לראות את הכרת התודה של ההורים, הגאווה, ההתרגשות של המשפחה והחברים, לשמוע את תגובות החברים הילדים של יהונתן והטלפונים שרונית קיבלה מההורים שלהם לברך ולבקש פרטים על האירוע (גם הם רוצים כזה טיול לכבוד הבר מצווה שלהם).

והכי חשוב שמשפחת גמליאל בכלל ויהונתן בפרט הגשימו את הפנטזיה שלהם ועוד הרבה מעבר.

בשביל חוויות כאלו אנו, בחברת “ארז ישראל” חיים, זה מה שמרגש אותנו, מה שמניע אותנו ומה שגורם לנו לקום כל בוקר עם  תחושת שליחות ורצון להעניק ולתפור לכל לקוח את החוויה המרגשת שלו  – חוויות אותנטיות ומרגשות בארז ישראל.

ארז לנדאו מורה דרך בכיר מרקיד ילדים בבר מצווה
תהלוכה של אנשים באירוע בר מצווה במצדה
אב ובנו מחזיקים ספר תורה לקראת טקס בר מצווה

הבטחתי לספר לכם מה יהונתן אמר אחרי האירוע…ההורים אופיר ורונית שמרו ליהונתן על המתנה, ראש חץ מחורבן בבל ואותה מסגרו עם מקבץ תמונות מהאירוע בשילוב עם המטבע שניתן לכולם כמתנה למזכרת.

יהונתן הסתכל ואמר:

״אמא, אבא, אני מרגיש כבוד להיות חלק מהמורשת של עם ישראל״

טקס בר מצווה בהר מצדה אבא ובן מחזיקים ספר תורה

מחפשים אירוע בר מצווה מיוחד ומרגש?

התקשרו אלינו: 052-8350380
או שלחו מייל > info@erezisrael.com

עוד דוגמאות לחוויות מיוחדות שהפקנו בארז ישראל:
לחצו כאן > מסע ערכי לנגב עבור חברת LUXOTTICA
לחצו כאן > יקב חווה וגלשן – מסע לכרמל חברת Continuse Biometrics

כותב – ארז לנדאו מנהל קבוצת ארז ישראל – בית ליוצרים מתחום התיירות, עיצוב, נופש ופנאי שחברו יחדיו כדי ליצור חוויות אותנטיות בארז ישראל (למגזר הפרטי והעסקי)